پرستار همراه بيمار،استخدام پرستار،اعزام پرستار،خدمات پرستاري،پرستار كودك در منزل،مراقب بيمار،پرستار سالمند،پرستار سالمند در منزل،مركز پرستاري اميد،مركز پرستاري در تهران پرستار همراه بيمار،استخدام پرستار،اعزام پرستار،خدمات پرستاري،پرستار كودك در منزل،مراقب بيمار،پرستار سالمند،پرستار سالمند در منزل،مركز پرستاري اميد،مركز پرستاري در تهران

خدمات پرستاری امیدنرسینگ

بيماري آب مرواريد چيست؟

بيماري آب مرواريد

بيماري آب مرواريد در اثر ايجاد هاله ابري و كدر شدن عدسي چشم ايجاد مي شود و روي بينايي فرد تاثير زيادي گذارده و باعث كاهش بينايي و در مواردي نابينايي مي شود.

از آنجا كه اغلب اين بيماري بعد از 65 سالگي رخ مي دهد جزء بيماريهاي شايع در سالمندان به حساب مي آيد. در اين مقاله سعي داريم با بيماري آب مرواريد آشنا شويم و راهكارهاي درماني آن را بشناسيم. تا انتهاي مطلب با خدمات پرستاري اميد نرسينگ همراه باشيد.

انواع خدمات مركز پرستاري اميد:

پرستار همراه بيمار

پرستار سالمند در منزل

پرستار كودك در منزل

پرستار بيمار در منزل

بيماري آب مرواريد چيست؟

آب مرواريد (كاتاراكت) به تيره و كدر شدن عدسي چشمها كه پشت عنبيه و مردمك قرار دارند گفته مي شود. شايع ترين نوع آن كاتاراكت وابسته به سن است و تقريبا تمام افراد بالاي 65 سال به درجاتي با اين بيماري مواجه مي شوند.

اين بيماري پيشرفت تدريجي داشته و در آغاز بيماري مشكلات بينايي ايجاد نمي شود اما با افزايش كدورت عدسي كم كم مشكلات بينايي بروز مي كنند.

انواع بيماري آب مرواريد:

  • آب مرواريد هسته اي : در اثر بالا رفتن سن معمولا ايجاد مي شود و عارضه در ناحيه هسته عدسي است.
  • آب مرواريد زيركپسولي : در افراد ديابتي يا مصرف كنندگان دوز بالاي داروهاي استروئيدي غالبا ايجاد مي شود و عارضه پشت عدسي چشم است.
  • آب مرواريد قشري : اين عارضه با لكه هاي تيره سفيد و مثلث شكل كه از دور عدسي چشم شروع مي شود و مثل پره چرخ تا مركز امتداد مي يابد مشخص مي شود و در اين نوع بخشي از عدسي كه قشر آن است و اطراف هسته مركزي است درگير مي شود. براي خواندن ادامه مقاله بيماري آب مرواريد كليك كنيد.

 شركت اميد نرسينگ با تجربه چند ساله و همكاري با موسسه الفاطب، هر گونه خدمات پرستاري مانند پرستار سالمند ، پرستار كودك ، مراقب بيمار و سالمند شما را انجام مي‌دهد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/3/16 ساعت: ۱۴ توسط:omidnursing :